OBRAZEM: Módní show inspirovaná padesátiletou érou panenky Barbie
Přehlídka při příležitosti oslav 50. narozenin panenky Barbie foto: Profimedia
Panenka Barbie oslavila na newyorském týdnu módy Mercedes Benz Fashion Week padesátiny. U příležitosti jejího kulatého jubilea byla uspořádána přehlídka nejzajímavějších modelů, jež si zamilovalo několik generací dívek.
18. 2. 2009 14:24 - NEW YORK
Přehlídka nedaleko Times Square přilákala davy obdivovatelů panenky Barbie. K vidění byly nejen modely od zvučných návrhářů na lidských modelkách, ale i téměř 500 těchto oblíbených panenek.
Během defilé, jemuž dominovala růžová barva, se na molu objevily manekýny učesané podobně jako panenka Barbie - některé měly vysoko vyčesaný ohon, jiné zase rozpuštěné natupírované vlasy.
Mnoho oděvů bylo vyvedeno z lesklých látek. Modely připravila padesátka špičkových módních domů, mezi nimiž nechyběla jména jako Tommy Hilfiger či Calvin Klein.




Jedna z modelek předvedla černobílé jednodílné plavky, které Barbie nosila v roce 1959, kdy byla tato panenka uvedena na trh.
Další manekýna si zase na molo vyšla v tričku s nápisem "Každá potřebuje Kena", přičemž doprovod jí dělal model připomínající slavného partnera panenky Barbie.
Panenka od firmy Mattel, která je nejprodávanější hračkou na světě, často inspirovala módní tvůrce. U příležitosti jejích padesátin vyšla kniha, v níž je slavná panenka v modelech od Prady, Karla Lagerfelda či Alexandra McQueena.
Prodej panenek Barbie nicméně v posledních sedmi letech klesá. Přispěla k tomu mimo jiné konkurenční panenka se jménem Bratz, ale i moderní hračky , jako jsou videohry. Podle posledních údajů firmy Mattel v loňském roce klesl prodej panenek Barbie o 21 procent. Okázalé oslavy padesátin Barbie, které potrvají po celý rok, mají napomoci k oživení prodeje.


